vrijdag 29 maart 2013

Vroeger en Toen is het hele paasweekend geopend!

Terwijl ik deze post zit te maken, is het vredig stil in huis.
Kinderen op bed, man naar de bioscoop en ooh daar kan ik toch zo van genieten he.
Even tijd voor mezelf, niemand die iets van me wil, t.v. uit en genieten van de stilte.

Ik weet niet wat mijn kinderen vandaag hadden, maar het was verschrikkelijk.
Vroeger zei mijn moeder altijd, als wij (we waren ook met z'n drietjes) heel druk waren;
We krijgen storm!!!!!!!!
Nou hier moet dan vast een orkaan op komst zijn, denk ik :-(
Er zijn dagen dat ik daar heel goed tegen kan hoor, maar vandaag even niet!
Mijn man kwam thuis, van een halve dag werken, ging douchen en ik ben er stiekem tussenuit gepiept.
Telefoon expres thuis gelaten, want anders bellen ze na een kwartier al, waar ik ben.
Herkenbaar???????????????????????

Ik had zin om weer even naar Nieuwerbrug te gaan, daar ben ik zo.
Leidsche Rijn (waar ik woon) ligt aan de A12 en Nieuwerbrug is voor mij maar 2 afslagen verder.
Het ligt tussen Woerden en Bodegraven.
Lekker hoor, even zonder kinderen, kan ik al het moois, even heerlijk op mijn gemak bekijken.


                            Dit bord staat aan de weg, leuk he, met die oude fiets en de vlag erbij!!

Vroeger en Toen is het hele paasweekend geopend (zat/zon/maan).
Lopen jullie even gezellig mee, langs al die mooie stijlhoekjes, kunnen jullie meteen het actuele aanbod
bekijken.
Misschien zien jullie wel iets leuks en hebben jullie nog geen concrete plannen gemaakt dit weekend.
Vroeger en Toen is geopend van 11 uur  tot 17 uur.












Deze koperen koekenpan heb ik meegenomen, dat is nou echt iets voor mij, leuk voor in de keuken.








Gaaf zeg zo'n lampenvoet, daar hou ik nou van, want dat zie je niet zo vaak, heb er alleen geen plekje voor.




Even die koekenpan maar neergelegd, ik liep daar al die tijd mee onder mn arm, zag er wel gevaarlijk uit!!







                                                                 www.vroegerentoen.nl

                                                 www.facebook.com/vroegerentoenbrocante

Ik heb wel meer leuke dingen gekocht hoor, laat ik zo zien...
En toen kwam ik dus weer thuis met de koekenpan.
Ik riep; Hier is Mama weer!!!! En kijk eens wat een mooie koekenpan ik heb gekocht!!
Dus vanaf nu zijn jullie weer heel lief voor elkaar he?
Deze koekenpan lijkt verdacht veel op de koekenpan, die Rapunzel als wapen inzette,
in de gelijknamige Disneyfilm ;-)




Staat leuk toch, die koekenpan? Hij staat daar zo voor t grijpen, je weet maar nooit waar t goed voor is.
Op de radiator ligt een kussenhoes, die heb ik ook meegenomen, moet ik nog even een plekje voor vinden.







Ik vind m hier helemaal leuk uitkomen, op de bank in de gang. Het is een kussenhoes, maar op deze manier
is ie net zo mooi toch?


Dit krukje kon ik natuurlijk ook niet weerstaan, altijd handig om te hebben.
In het hoekje van de bank zit Carlo altijd en steevast, als ik s'avonds de lichten uit ga doen, trap ik daar altijd een glas omver, die hij op de grond heeft laten staan.
Zo'n krukje is dus ideaal om je koffie op te zetten, als de tafel net iets te ver staat (voor luie mensen dus)

Ik had vanmorgen een chocoladecake gebakken, die bak ik altijd net niet gaar, zodat ie lekker smeuig blijft
van binnen. Ik schep op een plakje dan wat kersenvulling uit blik en een heerlijke klodder slagroom.
Even een genietmomentje hoor, de kinderen waren trouwens even buiten, mocht je je afvragen, hoe het daarmee was.
Gaaf krukje he, ik ben er blij mee!!!!!


                                                                Lekker hoor!!!!!!!!!!


 Ehum, inmiddels een uurtje later in de middag, zo kan het natuurlijk ook. Ik denk dat Carlo z'n plekje op de bank kwijt is haha ;-)

Michel en Evelien, mochten jullie dit lezen, ik ben weer helemaal heppie de peppie met m'n nieuwe spulletjes.
Ik wens jullie een goed  paasweekend toe, dat het gezellig druk wordt in de winkel!!!

Ik zat vanmiddag even een oud foto-album door te bladeren, want ik kon me herinneren dat we een keer sneeuw hadden met de paasdagen en ik vond de foto's.
Let op hoor....


Pasen 2008 dat viel toen op 23 en 24 maart. Dus het weer wat we nu hebben valt eigenlijk best wel mee.
Het zonnetje schijnt toch? Ik maak me niet zo druk hoor, dan nog maar wat langer in de dikke winterjassen lopen.
Ach wat waren mijn lieve kindertjes hier nog klein!!!! Het is nu alweer 5 jaar later, de tijd vliegt!!
Nou hopelijk gaat het morgen beter met ze, maken ze niet zo'n ruzie, ik kan er niet nog eens stiekem tussenuit knijpen he, morgen verzinnen we wel weer iets leuks om te gaan doen.

Rest mij jullie nog hele fijne paasdagen toe te wensen!!

Het is een week geweest met opvallend veel trieste berichten van medebloggers.
Wil bij deze nog even laten weten dat ik met jullie allemaal meeleef.
Take care!!!

Liefs Monica

18 opmerkingen:

  1. Wat een gave winkel zeg...ik zie eigenlijk alleen maar mooi spul staan. Geen wonder dat je daar je aankopen hebt gedaan. Jammer genoeg is het hier niet in de buurt, anders wist ik het wel. Je aankopen zijn echte aanwinsten voor in huis, ik hoop dat de nieuwe koekenpan indruk heeft gemaakt op de kids. Wel in postieve zin uiteraard, niet dat ze elkaar daarmee achterna gaan door het huis ;-).

    Ik wens je een fijn paasweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monica, Inderdaad wat een leuke vondsten, tja zo'n koekenpan he vroeger zouden ze hem wel eens hebben gebruikt. En dan niet om te bakken, ha ha ha
    Maar ik weet dat je inderdaad wel eens een dag hebt, dat je wenst dat je behang in huis hebt. Maar gelukkig is dat soms maar een dag, en als je een beetje pech hebt twee.
    Dan komt er weer een goede dag. Veel succes en fijne paasdagen, Lieve groet Ingrid

    Ja alweer een Ingrid, populaire naam niet dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave winkel....je hebt echt mooie vondsten gedaan.
    Oh snap je helemaal...het is extra genieten als je na zo'n storm in huis even ALLEEN eruit bent....doe ik stiekem ook wel eens ;)
    Quality time voor mezelf.
    Vind je aankopen helemaal geweldig...en alles heeft een pracht plek gevonden.

    Wens je/jullie fijne paasdagen

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk adres zeg. Ik zag wel weer het één en ander voorbijkomen. Zo'n houten bankje zag ik staan enig maar waar laat ik het? Ik probeer een beetje te minderen De laatste keer dat ik in de Stamkamer was, was ik zo onder de indruk van de leegte met hier en daar een prachtig item. Maar of dat bij mij lukt?????? hi hi. NEE. Elke keer wil je toch weer wat anders he? Zo vind ik ook de krans die je op je bankje hebt staan geweldig. Helemaal weg van. Leuk vond ik ook de foto's van je kinders. En die koekenpan? Ik werd vroeger bang gemaakt met de mattenklopper. Gelukkig nooit gevoeld hoor. hi hi.
    Een heel fijn weekend, Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw wat een mooie winkel. En je hebt er prachtige spulletjes gekocht! Ze passen zo goed in je huis. Ik vind je huis iedere keer weer zo ontzettend sfeervol. Echt gezellig! En ondanks de storm thuis, heb je er volgens mij toch een heerlijk dagje van gemaakt.
    Fijne (rustige!) paasdagen!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Monica wat kan jij lekker schrijven.
    Zat helemaal in je verhaal heerlijk.
    Mooie koekenpan hij lijkt je thuis groter dan in de winkel.
    Geweldige winkel wil zondag als ik man mee krijg gaan kijken .
    We wonen in Schoonhoven ook niet zo ver maar dan wel met de auto.

    fijn Paasweekend

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk blogverhaal heb het met veel plezier gelezen!
    Fijne paasdagen,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, Vroeger en Toen is mooi, ik moet er (nog steeds) gauw weer naar toe!
    Enne...die jongens en die drukte...dat kennen we hier ook hoor!
    Ik snap je escape maar al te goed...;-))

    Geniet van mooie dagen!!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die drukte is hier het huis uit, en zoek ik soms graag wat drukte op. Leuke winkel en leuke spullen heb je gekocht, bedankt voor de tip.
    Hier staan ook diverse krukjes in huis, want met een poef als salontafel kun je helemaal geen glas kwijt.
    En wat er allemaal op staat ziet er ook heel lekker uit. Zou zo aanschuiven, koffie met een lekkere cake.
    Ik kan me ook herinneren dat we weleens sneeuw gehad hebben met de Pasen. Hoewel ik wel naar de Lente verlang, probeer ik me er maar bij neer te leggen.

    Heel fijn paasweekend
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt, en je aankopen zijn super, de koekepan staat daar heel mooi.
    En ook de kussensloop, daar heb je een mooi hoekje van gemaakt!
    Ook hier is de drukte het huis uit.... ik kan ook zo genieten van de stilte... gisteren ben ik met m'n kinderen paasboodschappen weesten doen bij de grootste jumbo van nederland in Breda... nou ik dacht dat ik gek werd... wat een hoop mensen.. was blij dat ik weer thuis was.

    Voor jou en je gezin ook fijne paasdagen
    groetjes,
    inge, my choice
    p.s. en ik heb weer een 'must go' op mijn lijstje toegevoegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een mooie foto's weer. Jij hebt echt een mooie inrichting. Fijne paasdagen.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HMMM lekker hoor ik krijg hier lekkere trek van die prachtige foto's met die lekker choco-cake en stokbroodjes.......leuk ik bak bijna alle cakes ook net niet gaar want dat smeuiïge vind ik zo lekker!! Prachtige foto's ook van Vroeger & Toen! Voor jou ook hele fijne paadagen met hele "zoete" kindjes :-)
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh wat heb je weer gave spulletjes gekocht ,nou hier moet zeker naar toe .Het is hier vlakbij Gouda woon ik dus om de hoek !
    Wat ziet die cake en lekker uit zeg het water loopt me in de mond haha !
    En wens jullie fijne paasdagen geniet ervan !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie post weer Monica. Zo jammer dat de leuke winkeltjes allemaal zo ver hier vandaan zijn. Jij hebt weer leuke spulletjes gekocht. Wat lief dat je even stilstaat bij de nare dingen die medeblogsters treffen.
    Ik wens jou en je gezin hele fijne paasdagen toe. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja mooie winkel hè..?.....ik kom er ook graag !.....hel fijne dagen....wat heb je toch een mooi huis!...liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 2 afslagen verder ... staat bij ons al maanden op de planning maar niet om de hoek, maar wie weet in april, hebben vriendin en ik weer een datum geprikt. Gezellige paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, leuk verhaal en leuke foto's. Het is niet zover bij ons vandaan, dus wie weet gaan we er wel even kijken.

    Fijne paasdagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. o dat ziet er wel leuk uit zeg
    Kzie er veel leuke spulletjes tussen hoor
    Dus jij gaat als de kids buiten zijn stiekem de taart opeten ? hahhaha

    BeantwoordenVerwijderen